actividadesmultimediaartistascontactoenlacesbarrconxin
Ready made.lt
exposició

Ou la couleur perd sa forme
Benxamín Álvarez, Xesco Mercé i Marc Vilallonga
Galerie-Vitrine 4, barbier, Nimes
Del 24 de Juliol al 15 agost 2015

 
 

Aquell enorme cineasta i iconoclasta genial que va ser Luis Buñuel va deixar dit que "l'art m'ha ensenyat que a la vida hi ha un camí moral que l'home no pot negar-se a agafar". Un altre home de cinema, el guionista i director Paul Schrader, va afirmar en un documental panegíric sobre Peckinpah que "als artistes se'ls paga, bàsicament, per ballar a la vora del precipici". Fent un Match-cut (emprant el vocabulari de muntatge que correspon) entre les dues tesis podríem convenir que una de les comeses que se li pressuposa a tot creador és explorar els límits, els extrems, investigar les fronteres (si és que n'hi ha) entre les diverses disciplines artístiques i els que entre l'art i la pròpia realitat. I fer-ho amb el convenciment ineludible de qui va buscar les Muntanyes de la Lluna, el pas del Nord-oest o els primers collages.

La relació entre La Xina A.R.T. i el col. lectiu de Llenguadoc-Rosselló 4, barbier no ha conegut frontera alguna i ve de molt lluny, gairebé podríem dir que des de principis de segle. Hem realitzat conjuntament múltiples intercanvis col·lectius i individuals en les dues galeries, així com ho hem fet en projectes d'altres espais, públics (Centre d'Art Tecla Sala de l'Hospitalet o Kunsthaus de Colònia) i privats (Galerie Chapelle la Salamandre de Nimes o Galeria Meno Forma de Kaunas). Per a aquest muntatge específic, titulat "Où la couleur perd sa forme", Benxamín Álvarez, Xesco Mercé i Marc Vilallonga, del col.lectiu La Xina A.R.T de Barcelona, seran els intrèpids exploradors que ens obriran via en aquesta nova aventura.


Aquel enorme cineasta e iconoclasta genial que fue Luís Buñuel dejó dicho que "el arte me ha enseñado que en la vida hay un camino moral que el hombre no puede negarse a coger". Otro hombre de cine, el guionista y director Paul Schrader, afirmó en un documental panegírico sobre Peckinpah que "a los artistas se les paga, básicamente, por bailar al borde del precipicio". Haciendo un Match-cut (empleando el vocabulario de montaje que corresponde) entre ambas tesis podríamos convenir que uno de los cometidos que se le presupone a todo creador es explorar los límites, los extremos, investigar las fronteras (si es que las hay) entre las diversas disciplinas artísticas y los que entre el arte y la propia realidad. Y hacerlo con el convencimiento ineludible de quien buscó las Montañas de la Luna, el paso del Noroeste o los primeros collages.

La relación entre La Xina A.R.T. y el col. lectivo de Languedoc-Roussillon francés 4,barbier no ha conocido frontera alguna y viene de muy lejos, casi podríamos decir que desde principios de siglo. Hemos realizado conjuntamente múltiples intercambios colectivos e individuales en ambas galerías, así como lo hemos hecho en proyectos de otros espacios, públicos (Centro de Arte Tecla Sala de Hospitalet o Kunsthaus de Colonia) y privados (Galerie Chapelle la Salamandre de Nimes o Galería Meno Forma de Kaunas). Para este montaje específico, titulado "Où la couleur perd sa forme", Benxamín Álvarez, Xesco Mercé y Marc Villalonga, del collectivo La Xina ART de Barcelona, serán los intrépidos exploradores que nos abrirán vía en esta nueva aventura.